Joustava ja vahva

Kehonhuollon masterclass

 

Toiminnallista ja kokonaisvaltaista kehonhuoltoa tasosta riippumatta.  

 

 

 

Aloitetaan siitä miksi hieronta, venyttely tai treenaminen ei ole ratkaissut näitä ongelmia.

 

  • Hieronta

    Hieronta rentouttaa kehoa ja lisää lihaksen liikkuvuutta - hetkellisesti.

    Se on kuin lattian kuivaamista vuotavan katon alla. Kuivaat lattian tänään ja kohta siinä on taas vesilammikko. Lattiaa pitää kuivata jatkuvasti.

    Mitä jos korjaisimme reiän katossa?

  • Venyttely¬†

    Moni sanoo, että pitäisi venytellä useammin… Mitä jos ei pidäkään? Venyttely menee samaan kategoriaan hieronnan kanssa. Se rentouttaa lihasta ja lisää liikkuvuutta hetkellisesti. Lisää lattian kuivaamista.

    Pahimmillaan venyttely voi viedä ojasta allikkoon.... Nimittäin lihas voi olla kipeä tai tuntua kireältä sen takia, että se on jo aivan liiallisessa venytyksessä!

  • Treeni¬†¬†

    On erittäin tärkeää saada lihakset liikkeelle, lisää voimaa sekä kestävyyttä. Vahvempi keho kestää kuormitusta enemmän ja toimii tasapainoisemmin. Mutta liikkeiden täytyy olla juuri sinulle sopivia.

    Kahvakuula, puntit tai erilaiset jumppaliikkeet eivät sovi kaikille. Toinen vannoo kahvakuulan nimeen kun taas toiselle se pahentaa oireita. Miksi?

    Esimerkki: Jos henkilön olkapäiden liikkuvuus on hyvä, hän pystyy tekemään punttijumppaa pään yläpuolella ja se tekee hyvää myös yläselälle. Jos henkilön olkapäiden liikkuvuus on puutteellinen niin punttien vienti pään yläpuolelle ei tule olkapäistä vaan kompensaatiolla esimerkiksi selästä. Täten se mikä toimii yhdelle ihmiselle voi toiselle olla täysin myrkkyä.

    Tärkein avain on tunnistaa kunkin kehon puutteet, heikkoudet ja epätasapainot jotta voimme etsiä sopivat liikkeet juuri sinulle. Liikkeet jotka eivät lisää kuormitusta ja kipuja vaan joiden avulla treenaaminen on nautinnollista, kehittävää ja elvyttävää.

Tutustu verkkokursseihin tästä: 

Rento niska ja lapatuki: Täsmälliset Harjoitukset ja Tekniikat

 

"Rento niska ja lapatuki" -verkkokurssi , joka tarjoaa helpon lähestymistavan niskakivun hallintaan ja ennaltaehkäisyyn. Tämä kurssi on minikurssi heille, jotka haluavat löytää helpotusta niskan ja hartiaseudun epämukavuuteen sekä parantaa hyvinvointiaan.

Kävele ja juokse ilman kipua: Verkkokurssi nilkan Terveydestä

Tulossa. 

Valmentajasi

Minna

Rakkaudesta ihmisten hyvinvointiin.

Sinun kehoasi kuunnellen 


Minulle on tärkeää, että oireisiin saataisiin helpotusta ja rentoutusta kurssien aikana, ja tästä syystä kurssien liikkeet tehdään aina kehoa kuunnellen. Koska tarkoitus on saada ongelmakohtiin todellista helpostusta.

 

Olen toiminut hierojana vuodesta 2016 ja nähnyt asiakkaiden tuki- ja liikuntaelin ongelmia päivittäin, tehnyt sivussa kotiohjelmia asiakkaille josta asiakkaat ovat kokeneet todellista hyötyä hieronnan lisäksi. Olen oppinut työssäni sen että usein voi olla, että itse ongelmakohta ei ole siellä, missä kipu ja oireet tuntuvat, siksi pyrin aina siihen ettei keskitytä pelkästään ongelmakohtaan vaan kaivetaan pintaa syvemmältä. 

 

Tavoitteenani on saada verkkokursseistani laadukkaat, niin että ne auttavat asiakasta ja pystyn tarjoamaan harjoitusten avulla parhaan mahdollisen avun. 

 Asiakaspalautteet

 

 

‚ÄúLiikkeet olivat mielest√§ni helppoja Osan kohdalla jouduin palaamaan video - ja kirjallisiin ohjeisiin mutta parin harjoituskerran j√§lkeen nekin alkoivat sujua.¬†Mielest√§ni videot olivat selkeit√§ ja kirjallise ohjeet tukivat niit√§ hyvin‚Ä̬†

 

 

 

“Kolme ekaa viikkoa tein päivittäin ja koin niskahartia seudun todella hyväksi. Ei jännityksiä, ei kipuja eikä särkyjä. Toki ihan aluksi tuntui että ongelmat vain pahenee, mutta sen jälkeen alkoi tuntumaan tosi hyvältä. "